Onze strategie
Maxeda DIY Group is de grootste doe-het-zelf retailer in de Benelux met Praxis-winkels in Nederland en Brico- en BricoPlanit-winkels in België en Luxemburg. Deze winkelketens worden vertegenwoordigd door 339 winkels, zowel in eigendom als in franchise. De meeste winkels hebben vloeroppervlaktes van 3.000 m² tot 5.000 m². Maxeda DIY Group heeft meer dan 7.000 medewerkers in dienst, waarvan ongeveer 60% in de Nederlandse winkels en op het hoofdkantoor in Amsterdam werkt. Alle winkels samen hebben ruim 1 miljoen m² winkeloppervlakte en ontvangen elke week meer dan 1.5 miljoen klanten in de winkel en online.
De strategie van Maxeda is om onze organisatie en het leven van onze klanten duurzamer te maken. Met onze strategie 'Make it Sustainable' willen we bouwen aan een duurzame en aantrekkelijke retailorganisatie via vijf groeimotoren: Store, Product, Digital & Data Intelligence, People & Community en Home. Tot de groeimotoren behoren verschillende projecten en initiatieven. Denk bijvoorbeeld aan partnerships met Zoofy, Casius en PWIIC (Home); vernieuwing winkels (Store); Employer Branding (People & Community); het assortiment duurzame producten vergroten (Product); en het verder ontwikkelen van diverse online kanalen (Digital & Data intelligence).